بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی البرز، فریدون محمدی شامگاه شنبه 4 تیر 1401 در مراسم اختتامیه اولین جشنواره بازار سفر البرز افزود: «امروز روزی به یاد ماندنی برای استان البرز است زیرا از نماد سفر استان البرز «ATF» رونمایی میکنیم و قطعا این نماد در آینده به یکی از مهمترین برندهای گردشگری داخلی تبدیل میشود.»
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی البرز گفت: «استان البرز ظرفیت کامل برای تبدیل شدن به یکی از مهمترین مقاصد گردشگری کشور را دارد و امروز برای تحقق این وعده تلاش میکنیم.»
او با اشاره به اینکه البرز استانی تازه تاسیس است و هنوز با استانهای تراز یک گردشگری فاصله دارد، اظهار کرد: «با این وجود یکی از مهمترین امتیازات این استان نزدیکی به پایتخت و مرکز ثقل جمعیتی است. همچنین در مسیر بزرگترین استانهای گردشگری کشور قرار دارد. برنامهریزی سفر داخلی البرز بر اساس برنامه سفرهای آخر هفته تهرانیها و سفرهای کوتاه مدت تدارک دیده شده است.»
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی دستی البرز با اشاره به اینکه برنامه ما ایجاد 500 واحد بومگردی در افق پنج ساله است، اظهار کرد: «با توجه به وجود ظرفیتهای گردشگری در زمینه کشاورزی، بومگردی و اکوتوریسم میتوانیم به قطب گردشگری کشاورزی و بومگردی تبدیل شویم.»
محمدی عزم راسخ را مهمترین مولفه برتری عنوان کرد و افزود: «در کنار راهاندازی هتل 5 ستاره استان و دیگر هتلها میتوانیم مدیریت مقصد برنامهریزی کنیم.»
او مهمترین مولفه توسعه البرز را گردشگری و صنایعدستی دانست که میتواند منجر به توسعه پایدار شود و گفت: «این نوید را میدهم که البرز وارد مرحله گردشگری مقصد شده و بسیاری از گردشگران از سراسر کشور برای دیدن البرز عزم سفر میکنند؛ درحالی که در گذشته فقط مسیر بوده است.»
محمدی ضمن تشکر از نگاه ویژه استاندار و دیگر حامیان توسعه گردشگری در استان گفت: «جشنواره بازار سفر به کمک بخش گردشگری و بخش خصوصی از جمله تعاونی گردشگری سیمرغ به عنوان مجری نمایشگاه و با حمایت دولت می تواند تحقق شعار مقصدسازی البرز را نشان دهد.»
انتهای پیام/